Mezei Anikó Veronika

Zenei irányzat: Keressük!
Albumok: 0 db
Megtekintve: Ma 1, összesen 2062 alkalommal

Bemutatás:

Mezei Anikó (későbbiekben Veronika Berger) 10 évesen
kezdett a Benczúr utcai Postás Művelődési Házban lévő
tánciskolába járni, ahol akkor Schöck Ottó zongorázott.
Anikó később Schöck Ottó zongorakíséretével kezdett
énekelgetni, miközben egy iskolai amatőr zenekarban is
énekelgetett. Akkoriban kezdett el gitározgatni is.
Később Tarjányi István énekes-gitárossal volt egy duójuk,
amelyben már ő is gitáros-énekesként szerepelt.

1964-ben, amikor Schöck Ottó a Metro együttesbe ment,
a Syncom zenekar zongoristája, Szidor László kezdett a
tánciskolában zongorázni. Meghallgatva Anikót, bevette
a Syncom együttesbe. Ott ismerte meg első férjét, Villányi
Györgyöt, az együttes gitárosát. Azután tőle és még Bakó
Dorottyától tanult meg igazán jól gitározni. Később ebben
az együttesben velük zenélt Orszáczky László zongorista
és öccse Orszáczky Miklós "Jackie" basszusgitáros.
Anikót itt hallotta az Illés énekelni, és sikeresen elcsábították
magukhoz, amikor Koncz Zsuzsa elment a Metro-ba énekelni.

Így került azután 1966-os első televíziós táncdalfesztiválra a
Többé ne telefonálj című dallal, az Illés együttes kíséretével.
A dal éneklése közben hangosítási problémák léptek fel...
emiatt azután meg kellett ismételni a dalt, amely ismét csak
felemásan sikerült... Nem is jelent meg lemezen, helyette egy
év múlva Kovács Katival vették fel azután lemezre, így általa
lett ismert (azóta is az ő dalának tartják, pedig nem neki írták).

Közben Pásztor László is felfigyelt rá, és többször elhívta a
Neoton bulikra énekelni, ahova szintén szívesen ment.

Az érdekesség kedvéért: A Rohan az idő című dalt is előbb
énekelte, mint Koncz Zsuzsa... ám miután Koncz mégis csak
visszatért az Illésékhez, Anikót ejtették, s így a Rohan az idő
című dalt a nagy közönség Koncz Zsuzsa egyik fő dalaként
ismerhette meg...

Amikor Orszáczky Jackie és Vadász "Kutyu" megalakította
az Új Rákfogó együttest, Anikót hívták énekesnőnek, de az
akkori menő zenekarok mellett (Metro, Illés, Omega, ...) ez
nem biztosította a megélhetést, így mellette a dolgoznia is
kellett. A dalokkal továbbra sem volt szerencséje, hiszen az
Orszáczky Jackie által a '67-es Polbeat fesztiválra neki írt
(dalszöveg: Sudár Emil) dalt is végül Wittek Máriának adták,
de nem jutott be vele a döntőbe, és így az feledésbe merült.

Közben elkezdett fogtechnikusnak tanulni, hogy legyen egy
biztos szakmája, és megélhetése. Mellette leginkább mint
helyettesítő énekesnőt foglalkoztatták. Vele koncertezett a
Metro, amikor Zalatnay Sarolta éppen Angliában volt, és a
a Syrius-szal is turnézott még a szakadás idején, amikor az
egyik ajánló volt, aki Orszáczky Jackie bevételét segítette
a megüresedő helyek egyikére... Azonban ő sehogyan sem
tudott igazán érvényesülni, mint top énekesnő... Pedig Sik
Olgánál tanult énekelni és a jazztanszakra is felvételt nyert...

1970-ben szerencse folytán a Nők Lapja címlapjára került.
Ez a címlapfotó Korniss Péternek nemzetközi sikert hozott,
még díjakat is nyert vele külföldön.
Anikó is ennek köszönhetően lett nemzetközileg ismert, és
kapott egy visszautasíthatatlan ajánlatot, amelynek során
hivatalosan kikerült előbb Berlinbe, majd Pescara-ba, ahol
szintén sikeres fotók készültek róla. Majd férjhez ment és
Dél-Tirolban éltek második férjével, akitől fia, a későbbi
híres illuzionista, David Merlini született. Anikó itt vette
fel a Veronika Berger nevet. Mezei Anikó Veronika néven
anyakönyvezték, és nagymamája nevét - Berger - vette fel.
Tette ezt két okból: egyrészt Dél-Tirolban, bár Olaszország,
nem akarnak olaszul beszélni, pedig tudnak, csak németül
hajlandóak megszólalni, és az idegeneket kinézik... jól jött
hát a Berger vezetéknév; másrészt az Anikó mint hímnemű
"o" végű név, mint női név az olaszok számára mondhatni
értelmezhetetlen, és a kiejtése ráadásul nagyon könnyen
összekeverhető az "amico", azaz barát szavukkal, ami nem
szerencsés, hiszen az félreérthető lehet egy nő esetében...
Na meg persze az is jól jött, hogy már gyerekként megtanult
a nagymamájától németül.

A második férjétől való elválása után, a '80-as évek elején
hazaköltözött. Akkortájt nem volt szerencsés kettős állam-
polgárnak lenni. Agyrém, de azért nem kapott fellépésekre
feljogosító engedélyt az ORI-tól, mert olasz állampolgár
is volt. Ezért kénytelen volt a Moulin Rouge-ban fellépni,
de azt csak némi kis közbenjárásra sikerült csak elintéznie.
Végül vezető táncos és énekes lett a lokálban, amit akkor
hazánkban lenéztek, és bár a német, svájci és olasz TV-sek
több show-t is felvettek, a Magyar Televízió figyelemre se
méltatta, sőt pellengérre lett állítva, mert ott énekelt...
Később, amikor ő ott befejezte, akkor kezdett ott Cserháti
Zsuzsa, akit egyébként jól ismert, hiszen együtt tanultak
korábban táncolni a Jeszenszky Jazz-balett Stúdióban.

Visszament Olaszországba, mert ott legalább megbecsülték,
és kapott fellépési lehetőségeket szép számmal, és a TV is
készített vele zenés műsorokat. Másrészt a kisfia akkor
kezdte az általános iskolát olasz és francia nyelven, és ő
fontosnak tartotta a fia színvonalas képzését. A Mount
Blanc lábánál, Saint Vincentben éltek akkoriban két évig.

Énekes-gitáros-táncos szólistája lett a 18 tagú európai hírű
holland Hunny’s Dutch Sisters női-zenekarnak. Ez a zenekar
több francia TV-s fellépésen kísérője volt a Mirelle Matthieu
Johnny Holliday párosnak, részt vett a német TV-Südwestfunk
programban, Frank Elstner és Dieter Thomas Heck műsorában.
Azután két évig sétahajókon egyedül koncertezett a Mediterrán
tengernél és az Atlanti óceán mentén.
Közben átköltöztek Saint Vincentből Torinóba, ahol 14 évig
éltek, és a korábbi fellépései alkalmával megismert Nuova
Riforma nevű torinói zenekarral lépett fel. Eközben egy új
mesterkurzust is elvégzett Mary Setrakian Brodway énekes-
színésznő vezetésével.
Azután a Garda tóhoz, Arco-ba költözött 12 évre, ahol már
az édesapja is velük élt. Aztán ismét Dél-Tirolba költöztek.

Közben Torinóban elvégezte a Kiegészítő Orvostudományok
Főiskoláját, Pszichomotorika szakon.
Manapság Neurobiológiával és neuro-pszichomotorikával
foglalkozik az éneklés mellett.
Évek óta egyénileg kidolgozott "Zenés Pszichomotorika"
kurzusokat vezet gyerekeknek, tanárnőknek, és különböző
munkahelyek dolgozóinak.
Az általa kidolgozott újszerű nevelési és képességfejlesztő
programot, a "Berger-módszer"-t az olasz állam hivatalosan
1994-ben fogadta el, és azóta Olaszországban több ezren
ismerkedtek meg a Kodály és Orff módszerrel, amelyet az
énekesnő összedolgozott saját a neuro-pszichomotorika
technikájával és saját sokéves művészi tapasztalataival.

Egyike a merano-i "Nők Muzeuma" által, többszáz Észak
Olasz nő közül kiválasztott 10 "Déltiroli hősnő"-nek, ahol
az ugyanilyen című könyvben az énekesnő Gerendás Péter -
Fekete György szerzőpáros által számára készített Végtelen
út című CD címadó dalának szövegével lett megörökítve.

2011 decemberétől Zumba Cardio fittness instruktor is lett.
Hét licencel rendelkező kreatív Zumba tanár vált belőle, aki
többek között vízi-zumbát is tanít.

Forrás: Veronikaberger.com és Bálint Csaba 2016.09.18-i
részletes interjúja, amely a Passzio.hu-n jelent meg.

Mezei Anikó Veronika dalszövegek (6 db):

Altató

Don't Forget the Time

Manchmal

Többé ne telefonálj

Vielen dank

Hozzászólás írásához kérjük jelentkezz be!

Zeneszöveg hozzászólások

Te vagy a kiválasztott!
Te

Még egy hozzászólás sincs, tökéletes alkalom, hogy írj valamit!

© 2019 - Zeneszöveg.hu Kft. - Minden jog fenntartva.
// //
Kedves Látogatónk!

A Zeneszöveg.hu oldal teljes értékű használatához minimum Internet Explorer 8 vagy Google Chrome v8.0, illetve Mozilla Firefox 4.0 böngésző ajánlott. Az alábbi linkeken elérhetők a legfrissebb változatok.

Amennyiben korlátozott lehetőségekkel folytatni kívánod a böngészést oldalainkon, kattints a TOVÁBB gombra.

Tovább
//